Kuinka mainostaja voi tavoittaa teini-ikäiset

By Mainosguru / On / In Uncategorized

Seuraavassa mennäänkin monelle mainostajalle hyvin tärkeään asiakasryhmään – teini-ikäisiin. Kuitenkin tämä tuntuu olevan yllättävän haastava ryhmä tavoittaa, katsotaan jos tämä teksti hieman auttaisi!

Teinit! Miten niihin pääsisi vaikuttamaan. Siihen ei moni tiedä vastausta, ja tämän ongelman kanssa painivat niin vanhemmat, opettajat, media ja mainostajat. Teinejä kiinnostaa vain ja ainoastaan ne asiat mitkä ovat hänen oman mielenkiintonsa kohteena, muu on turhaa. Kun minä olin teini, pinnalla olivat ensimmäinen kamerapuhelin mikä tuli markkinoille, mp3 soitin ja olisiko ollut joku leffa mikä silloin tuli ulos. No mutta, ajat ovat muuttuneet n. 10 vuodessa, nykyään nuoria kiinnostaa Instagram ja muu some, se kenellä on uusin apple iphone ja hmm. Varmaan kardashianit, mutta toivottavasti ei.

Puhu nuorison kieltä heidän omassa ympäristössä

Ainoa tapa varmasti tavoittaa teinit mainonnalla, on puhua heidän omaa kieltään. Mainosten tulee olla myös ympäristössä jossa nuoret oleskelee, kuten juuri insta ja facebook. Sosiaalinen media on parhain markkinointiympäristö nuorten näkyvyyden takaamiseksi. Nuoret hallitsevat sosiaalista mediaa, ja ovat myös alttiita siellä näkyville mainoksille. Eniten klikkauksia saa mainostamalla omaa yritystä vaikka mahdollisuudella voittaa palkintoja, jos olet meikkejä myyvä firma laita jakoon muutama meikkipaketti ja jos taas pelikauppa niin laita konsolipaketti tai pelipaketti jakoon. Näin nuoret laittavat tykkäyksiä kuvaan tai julkaisuun, sekä tykkäävät tai alkavat seuraamaan sivuasi. Näin olet tavoittanut jo monia nuoria.

Blogi

Kova juttu nuorison keskuudessa on erilaiset blogit. Joillakin blogien kirjoittajilla on sadoista kymmeniin tuhansiin seuraajia, joten aloita yhteistyö bloggareiden kanssa. Tarjoa heidän testiinsä tuotteitasi, he puolestaan kirjoittavat postauksen jossa mainitsevat yrityksesi. Yleensä mukaan kannattaa laittaa joku houkutin, joilla saadaan nuoret klikkailemaan sivuille. Tämmöisiä houkuttimia voivat olla blogi postauksen linkin kautta saatu alennus. Näin myös bloggarit tienaavat. He mainostavat yrityksiä ja klikkausten myötä saavat provisiot myynneistä. Diili on molemmin puolin ihan kohtuullinen.

Voit toki aloittaa aivan oman blogin. Blogi voi olla yrityksesi sivuilla, mutta sen ei välttämättä tarvitse olla pelkästään sinun yritystä koskeva blogi. Kuten jos olet meikkejä myyvä yritys, tee muoti ja kauneusblogi, palkkaa vaikka joku kirjoittamaan ja suunnittelemaan blogia täyspäiväisesti, jos oma aikasi ei riitä se n kehittämiseen.

Messut

Ole mukana opiskelu messuilla, tai muilla messuilla missä käy teinejä. Ota ständille mahdollinen arvonta, tai peli josta voi saman tien voittaa palkintoja. Teinit ovat kärsimättömiä, joten palkinto jonka voi joskus voittaa, ei ole kovin houkutteleva. Pääpalkinto voi toki olla isompi juttu, vaikka ipad tai mitä nyt nuoriso pitää hienona. Pienempiä palkintoja voi olla vaikka karkki tai sipsipussit, tai sitten jakakaa avain nauhoja tai muuta oheistavaraa ilmaiseksi.

Voitte myös jakaa alennuskuponkeja verkkokauppaan, joilla saa kertaostoksesta vaikkapa -20% alennusta. Pieni hinta siitä, jos saatte satoja tilauksia tällä keinolla. Jos mietitään, että yritys myy vaikkapa teineille juhlamekkoja, ja hän saa satoja uusia tilauksia, vaikka -20% alennuksella. Vaatekauppojen katteella tämä tietäisi silti kissanpäiviä!

Värit

Värien merkitys markkinoinnissa on suuri, vaikka sitä ei ensin ajattelisi. Jos haluat vaikuttaa teinityttöön, pinkki meikkisivellin voi olla aika varma nakki. Jos taas miespuolisiin nuoriin, kiiltomusta tai mattapinnat voivat olla se juttu.

Värit vaikuttavat ostohaluihin ja päätöksiin, joten loskanharmaa ja maantienruskea tuskin ovat niitä joilla kannattaa nuoria kosiskella. Tyylikäs kiiltävä musta uppoaa nuoriin, se mielletään arvokkaaksi ja kalliiksi, pinkki taas saa hyvälle mielelle, ja saattaa vaikuttaa pehmentävästi ostopäätökseen. Purppuraa pidetään arvokkaana ja kuninkaallisena, joten sitäkin väriä suositaan.

Rakenna mainontasi niin että värit miellyttävät nuorta silmää ja mieltä, kysy vaikka mielipidettä nuorilta mistä väreistä he pitävät. Tarkkaile myös ympäristöäsi, katso mihin väreihin nuoret pukeutuvat, harmaa ja viininpunainen ovat ainakin tällä hetkellä pinnalla.