Missä internet-palveluita tarjoavan kannattaa näkyä?

By Mainosguru / On / In Markkinointi

Nettipalveluita on nykyään olemassa miljoonaa erilaista. Oikeastaan netin kautta voi nykyään tehdä ja ostaa lähes ihan mitä vaan ja netti-palveluja tarjoavia yrityksiä on miljoonia. Näkyvyyttä kaipaa siis jokainen, mutta miten erottua miljoonien joukosta edukseen.

Rehellistä hakukoneoptimointia

Missäpä muuallakaan

Netti-palveluita tarjoavan kannattaa todellakin näkyä ihan internetissä. Miksi? No siksi, että saattaa olla hivenen uskottavampaa netti-palveluja tarjoavalle näkyä netissä kuin paikallislehden mainoksessa.

Omat nettisivut tulee olla todellakin siistit, mielenkiintoiset, ajatuksiaherättävät ja mukaansa tempaavat. Miten? No siinäpä seuraava pohdinnan aihe, koska jokainen meistä on niin omanlaisensa. Omien nettisivujen tulisi siis olla näkyvät ja toimivat jollain tavalla, joka viihdyttää suurinta osaa sivustolla vierailevista. Tavalla tai toisella moiset nettisivut saa varmasti rakennettua.

Google

Aivan ensimmäisenä tärkein näkyvyyden paikka nykypäivänä on Google. Hyvin hakukoneoptimoidut nettisivut tuottavat yritykselle varmasti kauppaa ja käytännössä potentiaaliset asiakkaat tulevat luoksesi. Tätä ei voi liikaa korostaa, ja vaikka laadukas hakukoneoptimointipalvelu onkin usein melko hinnakasta, maksaa se varmasti itsensä takaisin!

Some

Somehan on mainonnassa nykyään niin kovaa huutoa, ettei paljon paremmaksi voi enää laittaa. Facebook, Instagram, Snapchat ja kaikkim uut mahdolliset somen kanavat, joilla voi kohdata tuhansia ihmisiä. Allekirjoittaneelle ainakin Facebookin mainonnat pistävät silmään ja huomaan toljottavani joka päivä mainoksia ja pohtivani pitäisikö firman sivuilla vierailla. Toimii siis kuin häkä. Ehdottomasti siis netti-palveluja tarjoavan kannattaa hyödyntää suurimpia somen kanavia tavoittaakseen tuhansia ihmisiä ympäri maailman.

Seo-markkinointi

Blogi

Blogit ovat nykypäivää ja blogeja seuraileekin ihan ympäri maailmaa miljoonia ihmisiä. Pakkohan niiden on olla suosittuja, koska ihmiset pystyvät itseään elättämäänkin blogeilla.
Netti-palveluja tarjoavan kannattaakin ehkä omilla nettisivuillaan tuoda esiin blogia, koska varmasti yrittäjästä ja yrityksestä kertominen tuo asiakkaita lähemmäs. Asiakkaiden luettua blogia he saattavat tunte, että ihan oikeasti ollaa ihmisen kanssa tekemisissä, eikä minkään stereotyyppisen nörtin kanssa. Ihminen kun usein vaan vetoaa toiseen ihmiseen, olkoon se sitten kasvotusten tai kirjoittamisen välityksellä. Blogin avulla siis saattaa saada kivaa lisänäkyvyyttä ja ehkä jopa asiakkaan tai kaksi lisää.

Hyvä blogi auttaa markkinointiin

Koulut

Koulujen ja oppilaitosten kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä. Olla hyvänä esimerkkinä oman alansa edustajista opinahjoaan taittaville, jotta hekin voisivat innostua firmastasi. Opiskelijoita kannattaa ottaa harjoitteluun, koska opiskleijat ovat tulveia ammattilaisia. Jos pystyt jakamaan omaa ammattitaitoasi heille, kaikki tulevat kiittämään siitä tulevaisuudessa. Opiskelijat myös vievät firmasta sanaa eteenpäin, ei ehkä aivan niin monelle kuin some, mutta muutamalle kuitenkin.

Oman alan messut ja tapahtumat

Messuille ja tapahtumiin kannattaa aina kärrätä pieni ständi, jossa on sievä pieni tietopaketti firmasta ja palveluista. Messuilla kävijat eivät pitkiä läpinöitä jaksa kuunnella, mutta varmasti joku pysähtyy sanalle, jos tarjolla on vaikkapa kahvia ja pullaa tai makeisia. Lyhyen jaarittelun jälkeen ständillä poikkeavat voivat ihan oikeasti jopa kiinnostua netti-palveluita tarjoavasta firmasta, ja sehän toki riippuu hyvästä markkinoinnista. Kannattaa kuitenkin osallistua, tuskin itseään näkyväksi tuova voi kovinkaan paljon messuilla epäonnistua.

Oikeasti hyvät nettisivut

Väkijoukko

Siellä kannattaa näkyä missä ihmisiä on. No miten sinne päästään? Siinäpä hyvä kysymys ja kannattaakin sitä pohtia tarkkaan. Kannattako netti-palveluita tajoavan suunnata hyvinvointimessuille tai pyrkiä lättäämään mainostaan Cosmopolitaniin? Tuskin kannattaa. Kannattaa pohtia missä todellakin liikkuu ihmisiä, jotka voivat olla kiinnostuneita juuri kyseisten palveluiden osatmisesta. Mainonta ei todellakaan ole ilmaista, joten pohdinta on paikallaan. Itse kannattaa myös liikkua ja kysellä muiden mielipiteitä siitä, missä näkyvyyttä voisi lisätä.