Missä lastentuotteita myyvän kannattaa mainostaa?

By Mainosguru / On / In Uncategorized

Mainonnan kohdistaminen on varmaan yksi markkinoinnin suurimmista ongelmista. Missä mainostaa ja milloin mainostaa? Miten minun mainokseni erottuu muiden mainoksista edukseen? Miten saan asiakkaat tulemaan minun liikkeeseeni ostoksille? Mainonnassa kannattaa olla huolellinen. Lysti ei ole edukasta, varsinkaan silloin kun mainonta kohdistuu aivan väärään asiakasryhmään ja väärään paikkaan.

Markkinointi

Some

Harvassa on ne ihmiset, jotka eivät somessa pyöri päivittäin. Varsinkin pienten lasten äidit roikkuvat titeokoneilla ja älyluurit kourassa sen aikaa, kun mukulat ovat nukkumassa tai päivähoidossa. Jos siis itse myisin lastentuotteita, suuntaisin ihan ensimmäiseksi someen.

Somessa mainontaa pystyy kohdentamaan tietylle porukalle. Esimerkiksi allekirjoittaneelle yksinasuvalle, lapsettomalle neiti-ihmiselle some ei todellakaan tyrkytä minkäänlaista mainontaa kohdistuen lastentuotteisiin. Ei siis ikinä eikä milloinkaan. Otetaanpa esimerkiksi allekirjoittaneen sisko, joka on perheellinen, työssäkäyvä kolmen lapsen äiti. Voin kertoa, että somessa paukkuu mainosta lastentuotteista ja verkkokaupoista ties mihin vauvapesiin ja muihin vastaaviin liittyen enemmän kuin kukaan uskoisikaan.

Netti

Monet lukevat nettilehtiä ja paikallisia uutisia netistä. Jos siis vain budjetti antaa periksi, kannattaa mainostilan ostamista paikallislehden nettisivuilta myös harkita. Mainos tulee monien ihmisten näkyvyyteen ja on suunnattu nimenomaan paikkakunnalla asuville henkilöille. Netissä voi myös tehdä yhteistyötä, esimerkiksi bloggaajien kanssa. Jos ottaa yhteyttä paikalliseen lifestyle-bloggaajaan ja pyrkii tekemään hänen kanssaan diilin, varmasti saa oikeanlaista näkyvyyttä mainokselleen. Yhteistyö siis kunniaan.
SEO Markkinointi

Paikallislehdet

Ilmaisjakelut ovat suurimman osan mielestä ärsyttävää roskaa, mutta tuleehan niitä joskus selattua kun aikaa on. Useammin tulee ilmaisjakelujan mainokset kytättyä, kuin paikallislehden sivulla keikkuvat mainokset. Ja nimeomaan oikeat mainokset. Yrittäjän on turha yrittää päästä halvemmalla ja kirjoittaa olematon mainos yrityksestä myydään-palstalle.
Mainostaminen lehdessä

Tapahtumat ja messut

Tapahtumia järjestetään milloin missäkin ostoskeskuksessa ja muiden suurempien tapahtumien yhteydessä. Ehdottomasti siis paikan päälle mukaan. Toki osallistuminen maksaa pienen summan euroja, mutta kyllä kyseinen vaiva kannattaa nähdä. Tapahtumaan saattaa kuitenkin tulla useampia vierailijoita paikalle. Vaikka maailma pyörii netin ympärillä, niin edelleenkin ihminen tahtoo tavata ihmisiä. Mitä paremman vaikutuksen pystyt asiakkaille antamaan itsestäsi ja yrityksestä ihan face to face, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä asiakkaat saapuvat ostoksille liikeeseen myöhemmin.

Messuille kannattaa myös raahata yrtiyksen edustus. Onhan messuilla aina paljon ihmisiä ja mainonta kohdistuu paikallisten lisäksi myös ulkopaikkakuntalaisiin, jotka saattavat kertoa yrityksestäsi eteenpäin. Asiakkaita voi siis alkaa rapista myös muualta kuin omalta paikkakunnalta.

Osallistu

Osallistu yrityksesi nimissä tukemaan esimerkiksi paikallisia futisjunnuja. Vaikka nimi ei sen suuremmassa asiassa näy, kuin joulukalenterin takasivulla, niin tee se. Futisjunnujen sekä muiden lasten ja nuorten liikuntaa tukevien yritysten imago paranee heti asiakkaiden silmissä. Rahallisen tukemisen ei useinkaan tarvitse olla suuria summia, mutta pienelläkin summalla pääsee jo jonkin verran näkyviin. Lasten ja nuorten harrastusten tukeminen tuo näkyvyyttä nuorten harrastajien kotiin, josta asiakaskuntaa yritykselle varmasti löytyy.