Jos myisin veneiden lisävarusteita, mainostaisin näissä paikoissa

By Mainosguru / On / In Markkinointi, Veneily

Mainonnan tuskaa voi varmasti osaltaan verrata surullisen kuuluisaan luomisen tuskaan. Aina pitää keksiä jotain uutta, jota muut eivät ole vielä käyttäneet. On turha kopioida muiden ideoita, koska sillä ei kuitenkaan päästä etsittyyn lopputulokseen. Olkoon kyseessä sitten veneeseen tulevat hydraulivinssit, muut lisävarusteet tai hyttien sisutustyynyt, tuska tuskin loppuu ideoinnissa.

Missä veneilijän kannattaa mainostaa?

Alan lehdet

Veneily, tuo kenties ylemmän keskiluokan harrastus. Ja kun kyse saattaa olla ylemmästä keskiluokasta, niin taatusti alan lehdillä on myös kysyntää. Ja taatusti alan lehdillä on myös lukijoita. Helpommalla ei voi mainontaa enää kohdistaa oikeaan paikkaan, kuin mainostamalla alan lehdessä.

Vaikka lehti ilmestyisikin vain muutaman hassun kerran vuodessa, kannattaa siihen satsata. Veneilijöitä kun Suomen kokoisesta järvien ja jokien maasta löytyy varmasti aivan riittävän monta. Simppeli, mutta huomiota herättävä hyvä mainos lehteen ja tadaa! Niin on ainakin yksi mainos suunnattu täysin oikeille raiteilleen. Toki pitää huomioida se, että kyseisessä lehdessä saattaa olla muutama muukin mainos alan yrittäjiltä. Luovuuden tuskaa siis hyväksi käyttäen on suunniteltava erinomainen mainos, jotta se erottuu muiden joukosta.

Myyntilehdet

Kuka ikinä tietääkään, millä nimellä veneiden myyntiin suuntautunut lehti kulkee. Ehkä venepörssi? Jotakuinkin sama kuin vanha kunnon Keltainen pörssi.. Olkoon lehteä olemassa tai ei ja kulkekoon millä nimellä tykkää, niin siellä saattaisi olla tilaa mainostajalle. Ja ihan varmasti onkin tilaa. Hullussa luovuuden puuskassa mainosta suunnittelemaan ja ostamaan mainospaikka myyntilehdestä. Jos sellaista on olemassa..

vanha vene

Iänikuinen vastaus kaikkeen

Iänikuinen vastaus kaikkeen nykyajan mainontaan, netti. Netissä on kaikki, joten sinne se mainontakin kannattaa suunnata. Olkoon kyseessä sitten veneiden myyntiin suunnattu sivusto, pelkkiin lisävarusteiden ja varaosien myyntiin suunnattu sivusto tai mikä vaan kyseiseen aiheeseen liittyvä myyntisivusto. Nokka kohti nettiä, koska siellä ne asiakkaat tänä päivänä ovat.

Iänikuinen vastaus kaikkeen 2.0

Tämä vastaushan lienee kaikille itsestäänselvyys, some. Somessa on jengiä aivan hulluna ja somessa mainontaa on myös aivan hulluna. Sinne siis, taatusti joku tarttuu haaviin ja vetää mukanaan pari muutakin asiakasta kohti liiketoimintaasi. Some huudettu!

Kesäriennot

Suomi, ah tuo kesätapahtumien varsinainen kotipesä. Joka viikonloppu jos jonkinlaista härdelliä ympäri maata. Selvitä ja suuntaa kohti tapahtumia, joissa saattaisi olla hyvä mahdollisuus haalia uusia asiakkaita. Jos ei nyt muuta, niin Kotkan meripäivät varmaan ovat ihan oivallinen tapahtuma pistää pieni koju pystyyn ja huudella asiakkaita luokseen..

Ja jos Meripäivät ovat aivan liikaa vaadittu, niin kyllä meitä suomalaisia riittää pienempiinkin kylätapahtumiin. Niitä kun on aivan kaikkialla Helsingistä Raattamaan. Pieni alkuselvittely kannattaa suorittaa ennen ryntäämistä Nakkilan suviseuroille, koska mainnonnassa kohderymä taitaa olla aika tärkeä osa kokonaisuutta..

Sähköpostimainonta

Asiakkaita yrityksellä varmaan on jo aiemmasti. Miksi siis ei pistää pystyyn pientä asiakasrinkiä, jossa tuputtaa asiakkaille milloin mitäkin uutuutta ja tarjouksia. Hyvät tajoukset kun usein maistuvat asiakkaille ja joku saattaa kertoa tyrkytyksistä myös kaverilleen. Ei siis muuta kuin asiakkaiden sähköpostit täyteen tyrkytyksiä. Ja voihan sitä joskus vaikka tarjota asiakkaille kahvia ja pullaa liikkeessä jonkun kivan arvonnan seurana.

Tässä alla video onnistuneesta markkinoinnista: